Oldalak

2010. szeptember 20., hétfő

Szagos út, ha végigmegyek rajtad ééén

Ma reggel, mikor épp az erdőn keresztül bicikliztem a suli felé, gondoltam arra, hogy itt biztos élnek vaddisznók meg őzek, milyen jó lenne már összehaverkodni velük. Amint a földekhez kiértem, sajnálattal tapasztaltam, hogy inkább a varjak szaporodtak meg, nem az erdei állatok. Kicsit tempósabbra vettem a dolgot, mert elég alacsonyan repkedtek a fejem felett. Közben láttam, hogy a lovak vágtázva játszadoznak a legelőjükön, nagyon édes kis reggeli látvány volt.Természetesen a Bauernhof látványához hozzá járul az "illata" is. Azért még sem olyan jó nagyokat szippantani a reggeli friss levegőből. Viszont ez a reggeli látvány még nagyon új nekem. Amint rákanyarodtam a Frische Luft nevezetű utcára (friss levegő, németül nem tudó barátaim kedvéért :)) édes sütemény illat csapott meg, és ez már nem az első. Most nem tudom, hogy az utca névhez kötődően működtetnek ott vmi süti illatú légfrissítőt, vagy egy szorgos nagyi lakik az utcában, de eléggé megkorgatja az ember gyomrát (Hajni, neked ajánlatos lenne itt laknod :)). De kicsit tovább érve a Frische Luft végén már egészen otthon érzem magam: a káposztaföld mellett tekerve rohadt káposzta szag csap meg, ami, ha a szemem behunyom, mintha a Fő út 165-ből Üllő irányába sétálnék. :)

Ma az 1a osztályban voltam hivatalos. Megkértek, mutatkozzam be személyesen. Nem sok mindent mondtam magamról, csupán a lényeget. Az óra végére páran már ki tudták mondani a nevem, és a lányok erőteljesen ölelgettek. Megkedveltek páran. A nevekkel néha hadilábon állok, mert hiába németek, a nevük már nagyon nem az: Kieron, Kimberly, Justin, Nuke - csupa ősgermán név, ugye? Viszont mind imádni való és persze csibész. Na, de a rendőr helyretette őket! No, mielőtt mindenkinek kikerekedne a szeme: nem, nem úgy működik, hogy ha rossza a gyerek rendőrt hívnak; csupán jött egy karakán rendőr bácsi mesélni a rendőrségről illetve gyakorolni az utcán és zebrán való átkelést. Eléggé osztotta a kölköket, mikor jelentkezés nélkül bekiabáltak. Megbeszélték a lámpák jelentését, azt, hogy a zebrán nem csak zebrák kelhetnek át és hogy jól körül kell nézni, mielőtt lelépünk a járdáról. Ezt a gyakorlatban is gyakoroltuk, igen én is, ugyanis az osztály két csoportra lett szedve. Elsőként Frau Lagemann ment el 10 gyerekkel, én ott maradtam a többi 10-zel. Hát nesze neked, kezdj velük valamit! Először is végigmentünk a neveken, legalább megjegyzem. Majd mondtam nekik pár dolgot magyarul, amiket kérdeztek, minthogy cápa (? :) ), asztal, szia, jó reggelt. (A cápát sokáig sziának fordítottam, majd már mikor nagyon kiakadt a kisssrác, hogy HAI, ami az óceánban van!  (amit hallok, az ugye Hi), akkor mondta, ja, hogy Hai! :)
Végül oben-untennel, Stilleposttal és, "ne menj ki", "hogy hívnak?", "szerintem nem szabad ott matatnod"-dal töltöttük el a fennmaradó 20 percet. Végül mi is elmentünk a Polizisttel gyakorloni a körülnézve való átkelést. Egy-kettő addig nézett körül, hogy addigra tényleg odaért egy autó :D De nagyon aranyosak voltak, és elég jól hallgattak rám. Habár a 2. kérdésük az volt: hányadikba járok, mert hogy olyan pici vagyok! :) El kell fogadnom: ha már 1200 km-rel Magyarországtól is ez az első megállapítható tény rólam, akkor feladom! :D

Van egy kissrác (Lenn, akit sorozatosan Venn-nek szólítok), na ő tipikusan a Dennis, a komisz Dennis-e. Gyönyörű (szerintem) és rettenetesen csibész: nem hiába ül egyedül hátul. :) De ha rád néz, már elolvadsz. :) Az óra végén megnéztük a kövét, ami-mint mondta- nem drága, de szép! :)
Az osztályban van egy fél fülére szinte teljsen süket kisfiú. Hozzá hétfőnként jár egy gyógypedagógus, és mellette ül, segít neki, vagy külön foglalkozik vele. A kis srác mindemellett remekül értette azt, amit én mondtam, úgy, hogy mellette 8an ordítottak. Szóval ma volt egy olyan óra, mikor 26-7 gyerekkel 4 felnőtt volt egy órán :) Jó kis luxus, nem?

Ebédelni együtt ettem Lennel és Maraval, nagyon aranyosan kérdezgettek, én is őket, élvezetes volt. Aztán hozzánk társult egy kislány (nem tudom hanyadikos), meg Alexander a 2a-ból, a "nagyon jó" matekos. Így eszegettünk ötöcskén. :)
Mikor mentem haza, kaptam még 3-4 ölelést a lányoktól. Várom a holnapot! :)

u.i.: holnap jönnek gázt szerelni! JUPPI! (általában 16 fok van a lakásban :S)

3 megjegyzés:

  1. Na, tök jó, hogy várod a holnapot! Akkor minden ok.! :D
    A Polizistet nem véletlenül Udónak hívták?
    Ja, akartam mondani, hogy a hetedikesek (Ákosék), kérdezték, hogy Orsi néni nem jött ide tanítani? Mondtam, de, csak most Németoban tanít egy tanévet. Hát, leesett az álluk, úgyhogy nőtt a népszerűségi indexed. :D
    Ja, és a süti illatú utca elég vonzó... Jöhet!

    VálaszTörlés
  2. Orsi!
    Nagyon örülök,h ilyen jól indult minden és hogy jól érzed magad!
    Szuper posztokat írogatsz, sok sikert és kitartást kívánok a kint töltött időkre! Isten lábát el ne enged!:)
    Tetszik ahogy írsz!
    puszi
    a.andi

    VálaszTörlés
  3. Köszi csajok, hogy olvastok :)
    Lehet pályát tévesztettem?! ;)

    u.i. Hajninak: Nagyon aranyosak, hogy így érdeklődnek felőlem. Üdvözlöm őket és örülnék, ha nagyon szorgosak lennének németből! :)

    VálaszTörlés