Oldalak

2010. szeptember 26., vasárnap

Múzeumok éjszakája - Kezdetek

Szombat reggel nagyon nehezen sikerült bármire is rávennem magam. Pénteken elé szarul voltam- szervezetileg, ami kihatott a lelki állapotomra is. Sikerült ezért 20 (!) órát aludnom. Bár egyszer Andreas, (szegény) megzavart, úgy fél2 tájt, hogy akkor ő most indul (hazament egy hétre) és hogy itt van tv műsor, ha kell, meg hogy nyitva hagyja a szobáját, hogy nyugodtan használhassam a micsodáját (azt, amit ti nem tudtok, hogy mi). Kis aranyos. Mondta is, mint a jó gyerek, hogy majd vasárnap este érkezik. (Gondolatban) Megsimiztem a buksiját, és mondtam neki: jól van kisfiam, csak öltözz melegen.  Én persze pizsiben, a leges-legnyomottabb fejjel álltam az ajtóban, lehet megijedt, azért mondott el mindent. :)

Szóval egy ilyen nap után - amikor még az eső is szakadt -  nem voltam túl kirobbanó formában másnap sem. A rádióban pedig azon kívül, hogy minden órában kb. 5 percen keresztül mondták, hogy hány km-es dugók vannak az utakon (komolyan állandóan ezt hallom), mondták, hogy ma lesz a 10. Múzeumok éjszakája Do-ban. És még a nap is kisütött, úgyhogy eldöntöttem: megyek.
Kb. 500 programot hirdettek 60 helyen. Nagyjából 2 órás programolvasás után kiszűrtem magamnak 12-t, ami érdekelt, és időben megvalósíthatónak tűnt. Teljesen felspanoltam magam, hogy milyen jó lesz, és hogy még olcsóbban is meg tudom venni a kombi-jegyet rá (belépések+ tömegközlekedés), mert ha már bent járok a Kampstraße-nál, akkor ki is váltom magamnak a havi bérletet (ugyanis kaptam igazolást a sulitól). Annyira tutinak éreztem magam, hogy ennyire jól kitaláltam a dolgokat.
Gyalog mentem a kurl-i vonatállomásig, mert ki tudja, mikor jövök haza, és ha a biciklit ott lelakatolom, lehet nem lesz meg. Persze, tiszta hülye vagyok, ki lopná itt el?! Mindegy, így nem görcsöltem ezen az éjszaka folyamán. Természetesen az orrom előtt ment el a kiszemelt vonatom. De nem baj, volt 3/4 órám a következő vonatig. Ezalatt megvettem arra a kemény két megállóra a jegyem és a napon olvasgattam, meg terveztem az éjszakai körutamat. 2 perccel a vonat megérkezése előtt jutott eszembe, hogy az igazolás, amivel megvehetem majd a havi bérletem és ezáltal majd az olcsóbb komiticket-et, az valahol a szobám mélyén lapul. (Scheiße!) Amúgy szó szerint valahol a szobám mélyén, mert,  na..., azért sokan ismertek :) De maradjunk annyiban: már egészen otthonos a környezetem. :) (Amúgy az igazgató nő kérdésére, aki már kétszer (minimum) megkérdezte, hogy Sikerült-e már belaknom az új helyet? mindig egy mosolygós, Ja!-val feleltem, pedig  az orra alá kellett volna nyomnom egy fényképet a szobámról! :))
Megérkeztem a Hauptbahnhofra, elnyargaltam a Kampstraße-ig, hogy akkor megvegyem a kevésbé olcsó jegyet. Persze, az ajtón kívül esett a sor vége. Egy jó 5 perces ácsorgás után az egyik irodai  személy közölte, hogy "a teljes árú kombiticketek elfogytak, már csak kedvezményes kapható". (Ekkor már kifogyott a német káromkodásokra alkalmas szókincsem - ami ugye nem nehéz-, át kellett váltanom magyarra.)  Mindegy, gondoltam, majd lesz valami. Közben kiderítettem, hogy kell igazolványkép a havi bérlethez, és mivel az a kettő, amim volt, már elkelt, és akkor annyira csinosnak éreztem magam (hahh), hogy gondoltam, legalább az meglesz már legközelebbre. A Kampstraße-nál pont volt egy, olyan, amin én anno Grazban ámultam. A gép, ha elkészíti a képet, és mondjuk belepislogtál/vakarództál/tüsszentettél/ásítottál* (* mindenki válassza ki a számára megfelelőt), akkor nyomhatsz egy zurück-öt és újra lefényképezheted magad. Így valójában az idők végezetéig el lehet szórakozni egy ilyen automatával. Tehát semmi előítéletem és félelmem nem volt ez ellen a kedves, kampstraße-i automatával szemben. Végighallgattam az utasításait, hogy ne mosolyogjak (!), a kamerába nézzek, ne legyen velem gyerek a képen (pedig már be akartam hívni a kint rohangáló török kisfiút) és hogy egyenesen tartsam a fejem. Villanás. Mutatja, mi lenne. Háát, gondoltam, legyen új. Lövi a másodikat, ééés... elsötétül minden. A kedves katonatiszt hölgy sem szól semmit a gépből. Végignyomtam az összes lehetséges gombját annak a nyavalyásnak, és semmi. A pénzemet (6€) persze nem adta ki. Óóóó, hogy az a ********. Ekkor már elég pipa voltam és azon gondolkodtam, hogy csak velem van úgy, hogy koncentrátumként érkezik a sok balszerencse?! Nagy mérgességemben volt ott egy szám, amit felhívtam, hogy akkor én most már pedig igenis panaszt teszek! Üzenetrögzítőre lehetett rámondani a kín. Megkértek, hogy mondjam el a gép helyét, számát és a bajomat, és érthetően a nevem és címem. Hát ekkor már gondoltam, hogy ebből aztán tuti nem lesz semmi kártérítés, mert az életben nem fogják megérteni a nevem, hiába betűzöm. Az iskolában még mindazok után is, hogy napjában nyolcszor szótagolom el, van olyan tanár, aki nem bírja kimondani. Pedig az még csak a vezetéknevem!!! :-O Azért bemondtam mindent. (Persze ez -legalább- további  2 euromba került. :S )

3 megjegyzés:

  1. Szia Orsi!!!!
    Remélem, azóta már jól vagy szervezetileg!
    Tök jó, hogy kaptál igazolást a sulitól.
    Amúgy, azt szoktad mondani, hogy Orsolya Molnár? vagy Orsi? Mindegy is, egy teljesen normál név, mi az, hogy nem tudják megjegyezni és főleg kimondani??? Eszembe jut erről egy német tanárom, aki engem úgy hívott: Ójni, az egyik osztálytársamat meg: Gergeli (Gergely)
    6 eurónak, gondolom, híre, hamva sincs....

    VálaszTörlés
  2. Azt szoktam mondani, hogy Frau Molnár, a keresztnevemet már meg sem próbálom. Viszont ma összetegeződtünk Frau Grotheval (ezentúl Beatrix) és Frau Lagemann-nal (Uta). Úh. megszívták így az Orsival :D

    Persze, 6 euronak nyoma sincs, és mint ma kiderült, nem is kell igazolványkép a Monatskarte-hoz. grrr

    Köszi, hogy ilyen lelkes olvasó és bejegyzést író vagy. Benned bízhatok! :)

    VálaszTörlés
  3. :-)
    Igen, nagyon érdeklődő vagyok! És még mindig azt mondom, jó ötlet volt ez a blog. Képzeld el, minden nap megkérdezném anyukádat: Na, és mi van az Orsival???? Szerintem egy idő után elbujdosna előlem...

    VálaszTörlés