Oldalak

2010. szeptember 10., péntek

Heim

Azt hiszem, megfogtam az Isten lábát: lakásválasztás szempontjából mindenképp'. Marion és Jens, a háziaim egy 40-es házaspár, akik a lányuk elköltözése után vágtak bele az albérlet-bizniszbe. Mi hárman (Andreas, Katharina és én) vagyunk számukra az első albérlők. A lakásunk minden szegletében csak ámultam és ujjongtam, hogy milyen jól sikerült választani. Nagyjából tudtam a felépítést, de azt nem is sejtettem, hogy egy kompletten felszerelt lakást kapunk, ennyi pénzért. Tény, hogy nem a belváros közepén vagyunk, (ami a mai kis túrámat tekintve szerencsés is), tehát időbe és főleg pénzbe telik, ha be szeretnék menni a Stadtmittébe. A belvárosi szobák ára messze felül, felszereltsége messze alul marad az én kis Wohnungomhoz képest.

Marionék rettenetesen kedvesek és segítőkészek: készítettek egy kis Welcome füzetet nekünk, aminek az első oldalán ott van a képük és mindenfélét beletettek Dortmund-Kurlról (ez a városrész lesz most az otthonom), a közlekedésekről stb. Marion volt az, aki az ezer szétküldött "szobát vennék ki" mailemből az egyetlen volt, aki napi szinten válaszolt a kérdéseimre.

Tegnap lehívtak magukhoz egy kis beszélgetésre, amikor is közölték, hogy van egy kis gond a lakbérrel. Én már sejtettem, ennyire felszerelt, felújított lakást(szobát) nem adhatnak ki csupán ennyi pénzért. Mondja Marion, hogy mivel Andreas a tetőtéren lakik, és hiába van ott egy kis közösségi rész, oda mi úgy sem fogunk felmenni, így Andreas többet fizet. Aztán Katharina szobája vmivel nagyobb, mint az enyém, így ő fizeti a megbeszélt összeget, és mivel az én szobám a  legkisebb, így nekem 20 €-val kevesebbet kéne fizetnem, hogy ha ez így nekem megfelel. :D (Megjegyzem: az én szobám teljesen normális nagyságú, sok magyar panelben nincs ekkora a nappali szoba.) Persze, beleegyeztem a 20€ Ermäßigungba, és azért mondtam, hogy szerintem teljesen jó ez a szoba.

No, hát itt fogok én élni. :)

4 megjegyzés:

  1. Tök jó a szoba, az árcsökkentés meg még inkább az! És örülök, hogy megfogtad az isten lábát, fogdossad csak továbbra is intenzíven!
    Andreas és Katharina jófejek?

    VálaszTörlés
  2. Katharina még nem érkezett meg, majd október elején költözik. Andriska egy 19 éves kisfiú. Aranyos, próbálunk beszélgetni, de nem egy nagy dumás :) De majd oldódik a hangulat. Néha majd főzök rá, mert a nutellás toast kenyéren, csokis corn flakes-en és a tiefgekühlte pizzán kívül nem igazán eszik mást. :) Ma már velem ebédelt.

    Köszi, hogy írtál. Majd jelentkezz, hogy otthon mi a stájsz. :)

    Vigyázz magadra (és anyura) :)

    Pussz

    VálaszTörlés
  3. :D
    Aranyos szoba.
    Továbbra is alakuljon minden ilyen szerencsésen, mint eddig.
    Pusza

    VálaszTörlés
  4. Szió!
    Nagyon jó szoba, ha láttad volna Max szobáját, ez PALOTA!:DD a 20eurot meg tedd félre, mintha ki kellett volna fizetni, és legalább ha utazol valahová, mindig lesz annyival több! (hiába látszik, hogy a gazdasági suli rám nyomta a bélyeget):DD
    Puszi. Kriszti

    VálaszTörlés