Oldalak

2010. október 1., péntek

Obstsalat és Mandarinenquark

Tegnap a 2-osoknál gyümölcssalátát készítettünk egy dupla környezetismeret órán. Ez azt jelentette, hogy ezen kívül még volt  egy német és egy hittan órájuk, azt schluss. Hát így megy ez errefelé, kérem.

 Ebből készült a gyümölcssaláta

A gyümölcssaláta készítés elég jól ment, bár volt egy két gyerek, aki bambulászott a késsel a kezében, és közben majdnem a másik szemét szúrta ki, de az elég ügyesen ment nekik. :) Volt egy kis ordibálás Marek (lengyel kissrác) és Frau Grothe között, a pontos okát még most sem tudom. Marek-nak volt egy zsemléje, amit meg akart enni órán - így értelmezte Frau Grothe, és mivel ezt nem szabad, így Fr. Grothe tömködte vissza a táskájába, Marek meg kiabált vmit lengyelül, amit persze senki sem értett, kivéve talán Rico-t,aki félig lengyel, de ő sem ért mindent. Én  meg beszéltem a szünetben  Marek-kal, hogy most megeheti a zsemléjét. Ő pedig, az én értelmezésem szerint azt mondta németül, hogy az nem az övé. Végül nem tudom, ki értelmezte félre a dolgokat és hogy mire jutottak az árva zsemle ügyében.



Déltől várakozhattam fél3ig a főzős szakkör miatt. Nagyon rossz ez így. Haza nem tekerek, mert energiám nem lenne még utána vissza a suliba, majd újra haza. Így elütöttem azzal az időt, hogy megkajáltam, nézegettem a tankönyveket, összeszedtem magamnak is egy Igel-Werkstatt példányt, illetve az igazgatónő újbóli "Sikerült-e már belaknom a lakást" kérdésére ismételten mosolyogtam és helyeseltem, hogy igen. Aztán nem történt semmi különös, csak mondta, hogy jön jövő héten az újság és hogy prezentáljak már vmit Magyarországról. :) :D  Jó, nem így közölte, hanem, hogy ez egy nagy dolog, hogy van egy francia (mert van, beszélgettünk is már) és egy magyar tanár is a sulijukban. És ezzel gondolom jó villogni. :) Szóval jövő csütörtökön vmi látványosat kéne mutatnom Magyarországról, képekkel, kártyákkal, stb. Úh. ma mentem is papírárut vásárolni. Még nem állt teljesen össze, mit fogok csinálni, és főleg, mennyi időben kell. Gondoltam, megfestjük a magyar lobogót, és hurka (illetve saslik pálcára, mert csak azt találtam) ráragasztjuk. Az elég látványos, hogy 20 gyerek magyar zászlót lobogtat, nem?! :)

Várom az ötleteket, milyen látványos, kisgyerekeknek is érthető, magyar dolgokat lehetne mutogatni.

Majd mivel még így is volt vagy fél órám a szakkörig, lementem az egyik napközis csoporthoz. Beszélgettem is a csoport vezetőjével, aki egy szőke, kékszemű (olyan Füzi Erzsi néni hasonmás) nő. Mondta, hogy ő sem német, hanem Brazíliából (!!!) jött ide, immáron 15 éve. Pont brazil kinézete is volt. Pszichológus és pedagógus végzettsége van, de itt Németországban nem ismerik el a diplomáját. Kérdeztem, hogy egy kiegészítő vizsgát ha letenne, akkor sem. Mondta, hogy anno csak pár évre tervezte, hogy itt marad és a nyelvvel nehézségei vannak.
Az OGS-ben (napközi) mindenki nagyon kedves meg közvetlen velem, tök jó. Van egy lengyel csaj is, ő is ilyen nevelő féle lehet (nem tudom a szakmegnevezést) de nem tanár.

A Koch-Back AG nagyon jól ment. Ez a csoport sokkal nyugodtabb volt, mint a múltkori, bár itt már azért legalább tisztábban láttam, mit is csinálunk, mert múltkor már megvolt a tanulókör. És elég jól ment a magyarázás is. :)

(Gruppe 2, Frau Lagemannal a jobbján)
 A jövő héten mákos guba lesz a menü. Izgi, mert szerintem eddig nem csináltam soha. :D Úgyhogy miután prezentáltam Magyarországot, meg magamat is a helyi sajtónak, lenyomunk még egy gubát is. :) Már most látom, hogy ki fogok dögleni.
A hétvégére beterveztem egy-két Schloß-t, persze, ha sikerül végre beszereznem azt a tetves havi bérletet. Hétfőn startol az Igel Werkstatt. Mint kiderült, kedd és csütörtökön sem lesz Nina, úh. két nap is egyedül leszek. Úgy indul majd, hogy minden nap kicsit fel kell olvasni a "Lukas és a sün" könyvből, amiből tegnap véletlen volt egy fölös, így ideadták nekem. Hát, még jó. Úh. gyakorolhatom  majd a hangos olvasást. :) DE várom a jövő hetet, bizti izgi lesz. A Werkstatton, a sajtón és a Koch-Back AG-n kívül viszont nem lesz semmi más történés. Azt mondta Frau Grothe, hogy ez már megvan 12 óra. Hát jó. Úh. még mindig nincs állandó beosztásom. :( 

P.S.: valamiért nem enged, illetve csak órák leforgása alatt képeket feltölteni. Úh. szépen lassan feltöltögetem őket a Picasa albumba, és ha időm és energiám is akad, aláírogatok okosságokat is.

12 megjegyzés:

  1. A kajás rész különösen izgi... A mákos guba nem gáz, menni fog! Magyar zászló, mákos guba, szuper! Elkezdtem gondolkodni, mit lehetne. Hát, mondjuk egy magyar népviselet (ami ugye nekünk már nincs), egy kis pörkölt, gulyás... hurka, kolbász... Na jó, nem fárasztalak, de tényleg nem is olyan egyszerű ez!
    Biztos jó lesz az Igel Werkstatt!
    Meg remélem, sok szépet látsz a hétvégén!

    VálaszTörlés
  2. Ja, amúgy a kép hatására csináltam egy körtequarkot. Csokiöntettel. Nyami.

    VálaszTörlés
  3. Hajrá Usa! :-) Jó volt olvasni a történéseket. Sok sikert továbbra is.

    Itthon is csinálhatnál, persze nem csak magadnak...:-) Pusz

    VálaszTörlés
  4. Hajni! És a fogyókúra???? Majd megszól megint a főnököd :)

    VálaszTörlés
  5. Hát, ez azért nem egy hizlalós kaja! :D :D
    De természetesen ezen kívül koplalok!!!!!! (Pedig Berczi Bálint lelki társa vagyok... )

    VálaszTörlés
  6. Azt még nem is írtam: egy aerobic oktató lesz a lány lakótársam :D Én leszek neki a kihívás :)

    VálaszTörlés
  7. Na, itt a megoldás a fogyókúrára: táv-aerobic órák! :D
    1. lépés: Orsi megtanulja, majd felteszi a youtubra. (na jó, ide a blogba is jó...)
    2. lépés: Magdi és Hajni otthon csinálja a gyakorlatokat!!!

    VálaszTörlés
  8. Pff.... :D És persze majd a közeljövőben kiadom DVD-n is :D

    VálaszTörlés
  9. Arra vevő vagyok! És, mint ügynök, vállalom a terjesztést a suliban, meg Vecsésen!

    VálaszTörlés
  10. Mézzel ne felejtsd el meglocsolni a gubát, piszok jó ízt ad neki!

    VálaszTörlés
  11. miután már megpirítottam picit? mert a tejhez írta, hogy rakhatunk mézet...

    VálaszTörlés