Oldalak

2010. október 6., szerda

Az első önálló (majdnem) 45 perc

Ma került sor az első Ismerd meg Magyarországot! órámra, a 2a-nál. A nap a héten szokásos Igel-Werkstatt-al indult. Elég jól állunk, szerintem holnapra mindenki befejezi a 14 feladatot. Tegnap Liliana (elsős kislány) már kész volt az összes feladatával. Ma már a másodikosok matekpéldáit oldotta meg. Azt hiszem, zseni a kis csaj.
Ninának -  a letoláshoz képest  - y sikerül mindig utánam megérkeznie, így mire ő beér a suliba, én már mindent elrendeztem a teremben. Ezenkívül azt látom, hogy alig segít a gyerekeknek. De lehet, hogy ez itt nem módi. Az mondjuk vicces, mikor az elsős leírja a maga módján, hallás után a Regenschirm szót :) Amikor mutatják a lapjukat, hogy kész, és hogy jó-e, egy értelmes szót sem lehet kisilabizálni belőle. De hát nem radíroztatom ki vele az egész lapot, benyomom a pecsétet, hogy megcsinálta, azt jól van. :) Ninát kérdztem, mit kéne tenni, persze nem tudja.

A magyarországos óra elég jól ment. Persze sokszor éreztem beszéd közben, hogy lövésem sincs, hogy fejezem be a mondatot, de azért sikerült. :) Hogy mit értettek meg belőle, az majd holnap kiderül. Ma megbeszéltük, hogy, igen, Magyarország is Európában van és nem Grönland az, mint sokan arra mutattak, hogy az lenne a mi országunk. Azt is megbeszéltük, hogy nem Bukarest a fővárosa, és hogy Németország majdnem 4szer akkora, mint kis hazánk. Vittem nekik sok-sok képet, és megkértem, hogy próbálják meg kitalálni, miért hozhattam, vajon mi köze lehet Magyarországhoz. Sokan hitték, hogy a Parlament egy kastély. :) Tetszett nekik, és Frau Grothe is mondta, hogy jó volt az egész. Már épp az utolsó képeknél jártunk, mikor tűzriadót fújtak. Tervezett volt, tudtam is róla. Szegény Marek (lengyel kisfiú), neki nem juthatott el kompletten az info, mert kérdezte, hogy ez mi, ez mi? Kicsit kétségbe volt esve. Nyugtattam, hogy ez csak próba. :) Majd a rétről visszatérve, ahová kiterelték az egész iskolát, már csak pár percünk volt hátra, így nem sikerült a zászlót befejezni. Holnap viszont folytatjuk, kíváncsi vagyok rá, mi maradt meg. Remélem sok minden, mert az azt tükrözi, hogy nem beszélek annyira kínaiul németül. :)

A mai kaja is valami kuriozitás volt. Messziről úgy nézett ki, mintha rizses hús lenne. Oh, örültem is. Majd, kaptam a rizses hús kinézetűt, ami valójában ketchupos rizs volt, egy húspogácsát leöntve a szokásos barna szósszal, meghintve juhsajttal(!) és mindehhez uborkasaláta. Habár ez még mindig nem múlja felül a gulyásnak nevezett paradicsomos édes szószt, amit lila párolt káposztával tálaltak. :-O 

A suliban bennmaradva plakátokat próbáltam gyártani az anyagokból, de arra eszméltem, hogy úgy 10 perce ülök a képek felett és bambulok ki a fejemből. Olyan fáradt voltam/vagyok, hogy semmihez nem volt már erőm.

Holnap egyedül viszem a Werkstattot, majd a sajtónak kell mutatni valamit, és fél3tól meg mákos guba. Lehet bekötök magamba egy infúziót kávéval.

3 megjegyzés:

  1. Megnézném ezt a magyarországosdit, biztos jól összeraktad! Remélhetőleg megjegyezték a fontosabb dolgokat.
    Csak így lazán:+a sajtónak kell mutatni valamit.." Na, nekem itt lenne végem. De te ügyes leszel!
    Sok sikert a gubához! :D
    És most én mondom: Úrist'n, Orsi! Te kávét infuzión?!

    VálaszTörlés
  2. :) Nem semmi egy napod lesz, bocs van, de lehet volt. Kicsit megzavar az idoeltolodas. :)
    Amugy itten engemet mar leszlovakoztak, romanoztak parszor. Kezdem hasznat venni kicsiny toritudasomnak (bar a Puskas Ocsi altalaban jobban bejon, mit 1848 meg 1956). Lehet en is megprobalok itten mindenkivel zaszlot kesziteni, meg feladatlapokat kitoltetni.
    Hajra, kivanok sok-sok kreativitast!

    VálaszTörlés
  3. Na igen, a hangsúlyok nem jönnek itt át, de a sajtós cucc hallatán először én is csak néztem, hogy "mégis mit és hogy?"

    Piri, a zászlókészítést csak ajánlani tudom, a gyerekek imádták, sztem a te "gyerekeid" is élveznék. A magyar gyerekdalokat is bevonhatod a repertoárba, itt nagyon ment a zimme-zum :D

    Köszi, remélem nem merülök ki...

    VálaszTörlés