Oldalak

2010. október 31., vasárnap

Hol is folytassam?

Talán ott, hogy ma esőnap miatt elmaradt a düsseldorfi kirándulásunk Elenivel. Tegnap viszont sikerült 2 és fél órűt eltöltenünk az U-ban. Méghozzá abban az U-ban, amelynek 8 szintjéből egyelőre csak 2 látogatható. :D Két kiállítást néztünk meg: az egyik neve "Orange im U" volt, és a kiállítók csupán a narancs színt vették elő, és gyűjtöttek be emberektől narancssárga színű tárgyakat, és készítettek velük beszélgetéseket, miért is fontos számukra az a tárgy, mit jelent, kitől van stb. Főként a narancs szín megjelenése a 70-es években volt a domináns vonal, hogy ez a szín jelentette a modernet, az áttörést. Tök jó kis tárgyak voltak ott, és egy-kettő belőlük otthon is van, a mi háztartásunkban. :)
 A másik kiállítás, az állandó, a nemrégiben az U-ba költöző Museum Ostwall (MO - hmmm :)) kiállítása volt. Ez már jóval az elvont és a beteg határát súrolta, az olyan "műalkotásokkal", mint a penészes sajt szétlapítva egy fólia mögött, aminek még a neve is ez volt :) De végignéztük.

A halott város mesét pedig hallantotok kell. De a legjobb lenne látni. Hátborzongató. Szóval. Mostanában úgy járok oskolába, hogy eltekerek Kamen-Methlerig: ez egy vonatállomás Kurltól nem a belváros irányába. De, hogy jobban szemléltessem, bevágok nektek ide egy képet.

A- itt lakom én
B - ide tekerek le, mert innen indul közvetlen busz majdnem a suliig
C - a halott városrész

Annak a terültenek a neve Landesstelle, és úgy lettem rá figyelmes, hogy a busz keresztül megy rajta, van is ott 3 megállója. Amint beérünk arra a részre, olyan, mint egy átlagos kisvárosi rész, teli házakkal, játszótérrel, bolttal, ovival és iskolával (aminek még sportcsarnoka is van). Az egyetlen, ami hiányzik, az az élet, ugyanis szinte senki nem lakik a házakban: semelyik házban nem ég villany, nincs függöny, semmi. A házak elég modernek, és karbantartottak, mégis látszik, hogy nem ápolták őket évek óta. Félelmetes, nagyon. El sem tudtam képzelni, mi történhetett itt, miért nem lakják emberek ezt a területet. Majd olvasgattam és utána kérdeztem. Kiderült, hogy ez a tábor, úgymond, azon németek számára épült, akik Lengyelorszgból, Oroszországból stb. visszatértek az anyaországukba. Ide érkeztek, hogy a kezdeti lépéseket megtehessék az új életükhöz. A gyerekeik itt jártak oviba, iskolába, majd idővel innen elköltöztek. Mára már szinte mindenki, és üres ez a rész. Még ma sem tudja eldönteni a város vezetősége, mi legyen ezzel a résszel. Majd írok nekik az ötletládába, hogy tartsák fenn magyar társaimnak, akik kijönnének ide. :D

A mákos guba továbbra is akkora sikernek örvend, hogy csuda. Jött egy napközis nevelő hozzám, hogy szeretné megkapni a receptet, mert egy anyuka szeretné kipróbálni. Hát kérem, azt hiszem, mindent megtettem a jó hírnevünk érdekében. :)
Munkavállalásim továbbra sincs, főleg azért, mert nem jutottam vissza a munkaügyi hivatalba. Telefonon kétszer is hívtam, két napig, de senki nem reagált. Nem mintha munkaügyben ly sokan válaszolgatnának...

Az elkövetkezendő heteim meglehetősen sűrűk lesznek: kezdődik 2-ával, mikor is Bonnba utazom a Comenius találkozóra. Ez a program 2 és fél napos, mondjuk rá, és ott alvós. Viszont jön Szilvi barátnőm a fősuliról, így én semmiképp' nem alszom ott. Szóval 2-án este zurück. Majd 3-án vissza Bonnba, már Szilvistül és este zurück. 4-én suli van, úh. oda megyünk, méghozzá csütörtök, tehát 4-ig ott leszünk a főző szakkör miatt. 5-én frei vagyok, úh. aznapra majd kiderül, mit nem láttunk még és mit lenne érdemes. :)
Aztán 6-7-8-9-én Frau Grothe többedmagával Pisában lesz, egy másik Comeniusos program miatt, így meglehet, hogy helyettesítenem kell az osztályában. Azonban kaptunk a düsseldorfi külföldiekért felelő irodától vagy nem is tudom mitől szintén egy programajánlatot, ami három napos. Eredetileg november 3-5-ig tartana, de az egészen jól ütközik a bonnival. Kaptam is Bonnból levelet, gyönyörűt, kb. fenyegető célzattal, hogy tudják, h. Düsseldorf is ajánlott egy programot, de felhívják a figyelmem arra, hogy az övék kötelező, így mondjam le azt. :D Vicces. Na a lényeg, h. Düsseldorf adott újabb ajánlatot :) -  november 8-10.ig szintén lehetne ilyen Studienkursra jelentkezni, csak most nem tudom, hogy a suli elenged-e, mert ha helyettesítenem kell?! Hmmm, besűrűsödtek. Persze, máskor hetekig semmi. És még egy extra, hogy 10-én mennek Frau Grothe-ék egy cseppkőbarlangba Márton napi felvonulni. Tök érdekes lehet, és engem is hívtak, hogy menjek. Durva, hogy kikötötték: csak elektromosan működő lampionnal lehet menni. :) Az viszont nem túl vonzó benne, hogy busszal mennek oda. (boá) Nem tudom, hány órás az út, de mindenképp kerítek vmi daedalont, mert ropit itt nem nagyon láttam még... :)

Úgyhogy előre is sorry, hogy ha eltűnnék egy pár hétre, de most már tudjátok, hogy miért lesz. :)

Végezetül egy kép, amit tegnap készítettem, míg vártam a vonatra.

1 megjegyzés:

  1. Hali.
    Pedig már pont írtam a skypeon, hogy hol vagy, mert már készen vártam volna a német beszélgetést, de gondolom akkor teljesen leköt a munka, meg a programok is, nem mintha sok energiám lenne a németre, de tegnap már elővettem a könyvemet és olvasgattam is, no de addig is érezd jól magad!
    Puszi

    VálaszTörlés