Oldalak

2010. október 23., szombat

Siegen és a sütemény

Az elmúlt napokban meglátogattam Swaantjét Siegenben, és már ahogy Dortmunból kifelé tartottunk megállapítottam, hogy Dortmund nem szép város. :) Vagyis a maga módján szép, de nekem valahogy jobban tetszenek a dombos vidékek, ahol még valami víz is van. Dortmundban viszont csak mesterségesen kialakított tavacskák vannak. Úgyhogy haladtam kifelé a kisvárosi környezet felé. Kellemes kis vidéken mentem keresztül, legalábbis amire emlékszem, mert a 2 órás utat oda is meg vissza is átaludtam. :) Ez az ún. Sauerland volt, amit amikor mindig hallok, valami nem szép vidék jut eszembe, talán a sauer (savanyú) miatt. Pedig valójában hegységek összessége.
Siegen két nagyobb hegység közt fekszik, a Rothaargebirge egészen déli csücskénél, így nem mondható rá, hogy lapos. Egyetemi város, 110.000 lakosából (ha jól értettem) 10.000 az egyetemista, és idén 900 ember jelentkezett tanító szakra. :)



Swaantje ennek  a koronás templom terének egyik házánál lakik. A korona a város jelképe. Ez, ami most van a templomon már nem az eredeti, mert azt lelopták onnan :-O Azt nem tudom elképzelni, hogy, mivel óriási: rászállt egy varjú, ami nem egy kis madár (grr) és így kivehető volt, milyen nagy (ha jól emlékszem, 10 m az átmérője). A templom felső részében meg sokáig lakott egy család, csak aztán kiköltöztek, mert elég sokat kellett lépcsőzni. :)

Voltam az egyetemen vele, és visszacsöppentem kicsit az egyetemi életbe. Kriszta barátnőm kedvéért, mert szereti az ilyen hasonlatokat, azt mondanám, olyan volt, mint Szegeden, csak mondjuk háromszoros kiadásban. :D Pl. az egyik 6 emeletes épületben egy 10 személyes lifttel is lehet közlekedni. A menza óriási, 6 féle menüből lehet választani, és egy menü levesből, főételből, desszertből, salátából és korlátlan gyümölcsökből áll, mindez 2,70€-ért. :) Meglehetősen bőséges. Voltam Swaantjéval a fősulis munkahelyén, ami abból áll, hogy elsőéveseknek segítenek? megismertetik velük a főiskola szabályait, hogy és milyen órákat kell felvenniük, mi mire épül, stb. Valójában HÖKös, mondhatni. Van ún. tutori munka is, segítenek a tanulásban is, akik igénylik ezt. Jó kis közösség. A héten éppen ingyen gofrival csalogatták be az embereket. :D

Körbevezetett az óváros részén is, és készültek képek is, csak az ő gépével, így, ha egyszer megkapom, közzéteszem majd :)
Este hangulatos, közös vacsi volt Angieval és Swaantjéval. Angie, Swaantje lakótársa azt hiszem 4 nyelven beszél, és egy fordítóirodában dolgozik. Nagyon kedves volt, reggel előbb ment el, mint hogy én felkeltem volna, és írt egy kis levelet is nekem. :)

 Angie és Swaantje (hátul)

Az egész ottlétem jobb lett volna, ha nem fájt volna iszonyatmód a fejem. Sajnos annyira sajgott, hogy este, mikor beugrottak Swaantje barátai egy kis esti borozgatós-dumcsizós partira, kb. másfél órát bírtam csak velük lenni, mert már képtelen voltam létezni, és a hányás kerülgetett a fejfájástól. Így ottlétem alatt szerintem többet aludtam, mint hogy ébren lettem volna. :S

21-én meg gondoltam, hogy kicsit kovácsoljam a WG csapatot,  vacsit csináltam és sütit sütöttem az itthoniaknak. Finom lett minden. Készült is kép, az első. Íme a lakótársaim:


Andriska, azt hiszem továbbra is azt gondolhatja, hogy az edényeken lévő ételmaradékok hő hatására oldódni fognak és így nyerhet tiszta edényeket, ugyanis továbbra sem mosogat. Valószínű, hogy csak baromi lusta, és roppantul megelégszik azzal a helyzettel, hogy voltam már párszor olyan hülye, de inkább mérges, hogy x nap eltelte után inkább elmosogattam a halmait, mert már a csap közelébe sem fértem. Ma már a porszívózás sikeredett neki, a felmosáshoz valószínű ne ismeri fel a kellékeket... Hát így telnek itthon töltött perceim, jó lesz már ha újra kezdődik a suli, mert tiszta Magdi anyus leszek (a "barátokköztös", vagyis már nem az, de mindegy is)



Üdv mindenkinek!

Orsolya-Consuela, balkáni vendégmunkás ;)

2 megjegyzés:

  1. Hello, na mi újság???

    Jó, hogy ilyen sok képet tettél be.
    Andriska akkor is aranyos. De mondjuk az arckifejezése nem arról árulkodik, hogy az elkövetkezendő években pl. mosogatást, felmosást tervez... :D

    VálaszTörlés
  2. Ja, ich weiß... igazán rég jelentkeztem, és próbálok majd a héten írni :)

    Andriskával összébb melegedtünk :D no de nem kell semmi olyanra gondolni, csupán nagyon nagy szükségem volt a nyomtatójára, így igyekeztem kiscica módjára dorombolni, hogy majd máskor is megengedje. :) Végül is, fel kellett cipelnem az én laptopom az emeletre, mert az övén lejárt a microsoft office licensze (vagy hogy mondják ezt), a demo programja.
    A mosogatást újra át kellett rágni, mert megint 3 napig állt a szennyes edény - Katharina és Andreas-ka termése. Talán működni fog, felszólításra, de fog. :)

    Sok minden történt, úh. hamarost jelentkezem.

    VálaszTörlés