Oldalak

2010. október 9., szombat

31 napja

vagyok  külhonban, és egyre sűrűbben érzem a gyomromban azt az érzést, hogy most haza akarok menni. :S Hiányzik a magyar beszéd. Olyan jó hallgatni végre magyar szavakat, mikor anyával beszélek.

Ma Bochumban jártam, és a városba állva, mikor azt sem tudtam, mi merre, legszívesebben idehaza vágytam a négy fal közé, kis komfortzónámba. Nagyon rossz volt, és most nem tudom mit csinálok majd az elkövetkezendő 2 hétben, mert legszívesebben otthon lennék, persze, az most nagyon messzi, de akkor majd itt ülök a szobában. De ezt most csak azért mondom, mert ma nagyon pórul jártam azzal a nyomorék vonattal. Felszálltam egy olyanra, amire nem volt érvényes a Young Ticketem, de ezt nem tudtam, csak mikor a kaller Bochum előtt 2 perccel közölte, h. akkor fizessek 14,50-et, mert ez nem érvényes ide. Nagyon szemét volt, mert mondtam, h. én Bochumig megyek (első megálló, kb. 10 perc odaút) és hogy nem tudtam, hülye magyar vagyok, bocs. Kifizettem, és már rég Bochumban álltunk a peronon, amikor adta a jegyet. Mekkora egy dög. Szóval írhatok egy panaszlevél szerűséget, hogy visszaigényelném a jegyárat.
No, de ez elég volt ahhoz, hogy megbélyegezze a napom. Ott álltam a bochumi peronon, és legszívesebben bőgtem volna, és irány vissza Dortmundba. De erőt vettem magamon és nekivágtam az ismeretlennek. Reméltem, hogy lesznek ingyen, kis Bochum térképek, mint ahogy Dortmundban is vannak, de nem voltak. Így mentem, amerre sejtettem, felszálltam arra, amit jónak gondoltam. Féltem, mert ez veszélyes üzem, tekintve, hogy óránként közlekedik minden, és vannak órák, mikor egyáltalán nem.
Végül eljutottam az állatkertbe, a Stadtparkba, a planetáriumba, a városháza és teréhez. A többi, amit meg akartam volna nézni, nem szerepelt semerre a kiállított térképeken, és nem volt kedvem senkit megkérdezni sem, merre szálljak, hogy eljussak ide és ide. A planetárium nagyon érdekelt, mert a neten elég jónak bizonyult. Így kivártam a fél négyet, hogy megnézzem azt az előadást, és ne úgy menjek haza, hogy nem érte meg eljönni.

Hazaérve az volt szinte az első dolgom, hogy megnéztem az összes lehetőséget, hogyan és mikor juthatnék haza, Magyarországra. Ez azt hiszem a második alkalom, amióta itt vagyok, hogy ilyet tettem. És persze konstatáltam, hogy ha annyit keresnék, mint itt az átlagember, akkor nem kéne az össze lehetőséget se néznem. Rohadt drága most bárhogy is hazajutni, kár, h. nem tudok teleportálni. Pedig azért jó meglepi lett volna, nem?

Most már nagyon hiányzik minden és mindenki, úgyhogy írjatok nekem sok-sok levelet, bejegyzést, bármit!!!  :(
Ölelés és csók mindenkinek, aki velem van!

6 megjegyzés:

  1. No, így megvisel a Ruhrpott? Menjetek ki focimeccsre, Dortmundban van Dojcsland legjobb stadionja, biztos élmény lenne, az mindegy, hogy a pályán mi van. :)
    Nem olvasom rendszeresen, úgyhogy lehet, hogy tárgytalan a kérdésem, de kiderült már, mije van Andreasnak?

    Üdv,
    Gábor

    VálaszTörlés
  2. Oh, hello itt!

    Voltam annál a stadionnál, és tervbe van véve, hogy megnézek egy meccset.
    Andreasnak - pár "fejezettel" elébb - kiderült mije van: egy multifunkciós nyomtatója. De az is kiderült, hogy a suliban papíráruból, nyomtatásból és fénymásolásból korlátlanok a lehetőségek. :)

    Kérdés: melyik Gábor ismerősöm vagy? A Tony-ról nem jut senki eszembe... :S

    VálaszTörlés
  3. Megértem, hogy hiányzik a magyar beszéd, meg az idehaza. Régen, mikor kivágtak két-három hétre a német rokonokhoz, sokszor úgy éreztem, hogy még egy nem magyar szó és idegrohamot kapok. Meg sokat "éheztem" is, hiányzott a magyar kaja. :-) De azért utólag visszagondolva tök jó volt.

    Te is hiányzol ám nekünk! De hamar el fog telni a tanév! (Könnyű mondani.)Ha végig csinálod, igazi hős leszel! És németileg mindannyiunkat leversz! Még Ildit is, pedig az nagy szó! :D :D

    Most letesztelem, mennyi szöveget bír el ez a kommentláda. Ha magyar szöveget akarsz, ezt a mesebevezetőt mindenképp el kell olvasnod, szerintem nagyon jópofa. Most vettem meg, és ha látnád benne a rajzokat, ahogy mondjuk a bajusz trombitál... :D

    Víg Balázs, A három bajusz gazdát keres című könyvének bevezetője:
    (Nem engedte, hogy ilyen sok szöveget bemásoljak, úgyhogy belinkelem.)

    http://www.mora.hu/index.php?name=BookShopAdv&file=index&todo=product&id=3028

    VálaszTörlés
  4. A Zsuzsinak a Gábora. Ő is szívesen kommentálna, de sajnos nemrégiben bekötötték a fejét, már nem rohangálhat csak úgy az internetre. :)
    Biztos népszerű leszek ezzel a véleménnyel, de a magyar nyelvben igazán nincs semmi, amit hiányolnod kellene. Élvezd csak ki inkább, hogy a németet használhatod. Bár nem tudom, milyen elvetemült dialekt dívik arrafelé.
    Tényleg egy tanévra mentél csak ki? Azt hittem örökre. Gondold még át eztet...

    VálaszTörlés
  5. Áh, szóval az a Gábor! :) Köszi, hogy érdeklődsz, örülök neki! (De azért Zsuzsinak is örülnék... :))

    Persze, teljes mértékben igazad van és a józan ész azt diktálná, sőőt, neki fel sem merülne, hogy ne itt képzeljem el a jövőm. Ez így van, és ha csak ez lenne, nem lenne min gondolkodni. De mindenkim otthon van, és egyedül, bármilyen jó és más itt minden, ez az, ami miatt elgondolkodik az ember a kint léten. Nincs olyan nap, mikor ne ezen járna az agyam, hogy mennyire jó itt és mégis...

    Igen, egyelőre egy tanév, vagyis még csak januárig van szerződésem a Comeniussal, aztán ha hosszabbítható, akkor hosszabítom. De állást még nem ajánlottak :)

    Üdv a családnak! :)

    VálaszTörlés
  6. 31 nap után nem is illik. Majd fognak :)
    Átadom.

    VálaszTörlés