Oldalak

2011. március 14., hétfő

A Látogatás - Aachen és Maastricht

Hamar eltelt édesanyám itt léte, és sok-sok minden zajlott le az elmúlt napokban. Akkor kronológiailag:

Aachen

Vonattal mentünk, ugyebár. Engem szívat a DB: azt már tudtam, még a szeptemberi Bochum-afféromból kifolyólag, hogy a Monatskarte-m csak regionális vonatokra érvényes. Ki is szemeltünk egyet, amivel átszállás nálkül eljuthatunk Aachenbe. Jön a kaller, adom a jegyem, majd közli, hogy ugye tudjuk, hogy át kell szállnunk, mert hogy ez a vonat Köln-ön keresztül megy Aachenbe, és Köln meg Bonn és környékükre nem érvényes a bérletem, mert az kiesik ebből a régióból bla bla. Na frankó. Düsseldorfban leszálltunk és átszálltunk a másik Regional Zugra, a már jóra.
A szállásunk nagyon jó volt. Eredetileg rendeltem reggelit is hozzá, de láttuk, hogy meg tudjuk egyszerűen és kicsit olcsóbban is oldani, így lemondtam, semmi gond nem volt vele.
Sajnos roppant hideg volt aznap, így "csak" a belvárost jártuk körbe, ez is 3 órás lett így. Anyu által kiszemelt kutakat egyet sem tudtunk megnézni, mert még a tél  miatt be voltak deszkázva. Bár jót poénkodtunk rajta, hogy le kéne mind fotózni :D Aachenben már zajlott a karnevál, de még csak sátras-részeges variációban, nem volt vonulás vagy ilyesmi. Este már kezdett kijönni rajtam a nátha, de bevágtam egy jó nagy adag forró (zacskós) levest és vagy fél liter borsmentateát, bevettem C.vitamint, megettem egy kiwit, valamint anya maxra felcsavarta lehető összes helyiségben a radiátort, így szauna volt egész éjjel, de hatásos lehetett, mert másnapra nem jött ki rajtam a dolog.

Mutterka és az Aachener Dom

Maastricht

Maastrichtba másnap reggel mentünk. A csomagunkat betettük az aacheni pályaudvar egy Schließfachjába, és 16 €-ért oda-vissza megvolt a jegyünk. Maastricht felé közeledve kezdett (nekem) vidékivé válni a táj, ami szebb és kedvesebb számomra, mint a nagyváros. Patakocska folydogált a házak között, amik elvétve voltak csak. Szép volt.
A vonaton is, de megérkezve Maastricht pályaudvarára már karneváli zene és hangulat fogadott. Láttuk a készülődést a felvonulásra, és később meg is tudtuk, hogy tényleg lesz is. Úgy gondoltuk, hogy addig lezavarjuk a városnézést, aztán megnézzük a felvonulást. Ez a tervünk óráról órára, de inkább percről percre kezdett meghiúsulni, mert egyre nőtt a tömeg mindenfelé. Végül nem vártuk be a felvonulást, mert rengetegen voltak, és lépni nem lehetett. Csomóan meg babával, vagy épp babakocsival jöttek ki, nem épek, az tuti!
A város nagyon szép, és rendezett. Sok mindent nem láttunk, főleg, mert be voltak zárva, valamint, nekem a kedvem is elment a tömegen való átmászás után. :) Úgy gondoltuk, azon a hídon megyünk vissza a pályaudvarra, amelyiken jöttünk - majd mikor szembe találtuk magunkat a Tömeggel, átpártoltunk a másik hídra. :) Onnan sikerült azt a szép színes fejecskékkel teli képet készítenem a másik hídról :)
A maastricht-i Restiben bedobtunk még egy-egy kávé-cappucinot és egy-egy bazi szar, geil almás süteményt, mert hát anya mindenképp' Kaffe und Kuchenre vágyott már :) De legalább a cukra nem esett le :)

1. Mindegy, mit írsz a sütiről, a kép hatására kiakadtam! Ez nekem is a gyengém, mármint a Kaffe-Kuchen párosítás.