Oldalak

2011. február 26., szombat

Herr Botschafter és a majdnem party

Pár napja ott hevert a suliban az asztalomon egy e-mail az igazgatónőtől, hogy érdekelne-e a dolog. A meghívó az Auslandgesellschafttól érkezett, miszerint az új magyar nagykövet idelátogat Berlinből és beszél az országunk soros elnökségével kapcsolatos feladatokról, tényekről, médiatörvényről und so weiter, und so fort. No, elég szimpatikusan beszélt, sok dolgot beszélt olyan magyarországi projektekről, amikről nem hallottam, de ez több, mint valószínű, az én lemaradásom. A vendégek közt volt egy európai parlamenti képviselő és egy filmrendező is, aki több dokumentumfilmet is készített már Magyarországról, mindketten német származásúak. Voltak pillanatok, sőt percek, amikor nem igen tudtam követni, miről beszélhetnek, ez főként a két német "előadó" kapcsán volt, de azt igen jól kivettem, hogy nem egyezik a véleményük a mi Herr Botschafterünkével. Akármennyire is nem akarta az ember, a Botschafter sem, végül - talán ő kreálta az egészből- egy jó kis politikai vonalra terelődött az ügy. (azért mondom, hogy lehet a nagykövet úr csinálta a feszkót, és nem is volt miért, mert hát az eu-s képviselőt nagyon nehezen értettem és követtem). De a végén szépen, diplomatikusan rendeződni látszott a párbaj. A két német úriember mindenképp a médiatörvényt nyomatta, és azt, hogy vahójon erről miért nem beszél a Botschafter úr - ebből indult ki az egész párharc. Végül szó esett a médiatörvényről is, de amiket elmondott, azzal én is tisztában voltam. ;) Azzal a kijelentésével viszont tökéletesen egyetértek, hogy Magyarországon ennél sokkal súlyosabb problémák és megoldandó ügyek vannak, mint a médiatörvény. És ez sajnos tényleg így van. :(

No, a majd fél órával tovább elhúzódó "sajtótájékoztató" után beszéltem Sarahval, gondoltam, ha van egy kis ideje, megihatnánk egy kávét. Nem ért rá, mert a török ismerősei mennek vissza hazájukba, és most főz nekik, meg buliba mennek majd, és hívott, hogy csatlakozzam. Még lett is volna akkor kedvem, bár kicsit fenntartásom volt már ezzel a közös bulizással kapcsolatban. Aztán közben elértem Noémiéket is telón, és kiderült, holnap lesz Guilio szülinapja, és meghívtak, ünnepeljek velük és többedmagukkal. Elég későn lesz, de hát majd előbb megyek és előbb jövök, mégis csak suli van hétfőn :S Elmentem bevásárolni, hogy akkor sütök majd egy sütit Guilionak. Közben hívtam Sarah-t, hogy haza kell mennem lepakolni a cuccokat. Közben el is kezdett esni az eső, és sejettem, de mire hazaértem, már minden máshoz volt kedvem, csak újra kimenni nem. :( Tudom, hogy nyomi vagyok, de azért szerettek, ugye?! :)

Szóval gondoltam, na akkor nekiállok sütni egy kakaóst: vettem is szilvalekvárt, hmm, persze, annyira jó vagyok, csak a többi hozzávaló hiányzott itthonról :D Úh. még szerencse, h. vettem egy csokit is, ínségesebb időkre, de hát akkor most az lesz az ajándék :S Ultra gáz, akárcsak a K.A. apuka, igaz-e, Hajnalka?! :)
Szóval holnap Düsseldorf. Elő-szülinapi ajándéknak (nemez az első :) ) vettem magamnak egy mp3 (vagy már 4 is, hát a fene tudja) lejátszót, így nem fogok annyira unatkozni az úton.

ÉS, már csak 6 nap és megérkezik Rabenka hozzám (vagyis édesanya). Terveztem/em is a programot, még nem tisztázódtak a részletek, de nagyjából így fog eltelni az a 10 nap, amit itt tölt velem:

04. März : 17.55 érkezés, vacsora, esetleg esti városnezes Dortmundban

05-06. März: Aachen (ottalvos városnézés, valamint Maastricht megtekintése


07. März (Rosentmontag - feiertag): Soest - városnezes, ebéd, hazafelé esetleg Hamm

08. März: nekem de. suli, du. Dortmund (Zeche Zollern, Wasserschloss Aplerbeck, Fredenbaumpark + belváros), este szinház, mozi (?!)

09. März: nekem de. suli, du. Unna városnezes (Lichtkunstausstellung in ZiB, satöbbi)

10. März: suli közösen - Ungarn AG és Koch AG - vszínű rakott krumpli lesz a menü, du. Dortmund (Café Budapest + vacsora a városban, nézelődes)

11. März:  Essen és Bochum városnézés, este Starlight Express Bochumban ;)


12. März: Düsseldorf (?), Münster (?) -  majd, ahogy alakul


13. März: de. vmi nyugisabb dolog, 19.20 Tschüss!

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése